Nařízení implementace jednotného mzdového předpisu UK

31.10.2024

Věc: Implementace Vnitřního mzdového předpisu Univerzity Karlovy

K provedení změn, jež přinesla novelizace Vnitřního mzdového předpisu Univerzity Karlovy ze dne 27. června 2024 (dále jen "vnitřní předpis"), a za účelem dosažení vyšší efektivity hospodaření, stanovím následující:

  • Cíl a postup

Cílem je v součinnosti níže uvedených orgánů a odpovědných osob fakulty zajistit personální systematizaci, jež umožní zabezpečit všechny hlavní činnosti fakulty a povede k takovému snížení rozdílu mezi příjmy a výdaji, aby byly vytvořeny finanční rezervy potřebné pro pokrytí zvýšených výdajů ve výši přibližně 7,3 mil. Kč, jež s sebou přinese implementace předpisu i růst provozních nákladů, a současně umožní zachovat kohezi fakulty a zásady spravedlivého odměňování.

Výsledkem tohoto procesu bude

− rozhodnutí děkana v souladu se zákonem č. 262/2006 Sb., Zákoník práce, o případných strukturálních změnách zaměstnavatele, jeho racionalizačních nebo organizačních opatřeních a opatřeních ovlivňujících zaměstnanost,

− rozhodnutí děkana o zařazení zaměstnanců do mzdových tříd v souladu s vnitřním předpisem a o termínu zavedení nových tarifů,

− opatření děkana o rozpětí výše osobního ohodnocení v souladu s vnitřním předpisem,

− stanovení výše osobního ohodnocení děkanem v souladu s vnitřním předpisem,

− úprava akreditací v souladu s Akreditačním řádem Univerzity Karlovy,

− rozhodnutí děkana o dalších úsporných opatřeních, bude-li nezbytné.

Plán bude připraven na základě těchto hlavních podkladů a kritérií:

  • predikce celkové výše příjmů a výdajů pro rok 2025 a následující,
  • analýza pracovně-právních poměrů a mzdových i provozních nákladů na jednotlivých pracovištích a v jednotlivých oborech, predikce jejich růstu,
  • opatření děkana č. 11/2022, Standardy působení akademických pracovníků a lektorů,
  • posouzení možnosti změn platných akreditací v průběhu jejich uskutečňování, případně jiných kroků v souladu s Akreditačním řádem Univerzity Karlovy,
  • posouzení možností pracovně-právních změn z hlediska zákoníku práce.

  • Personální zajištění

K přípravě a provedení implementace Vnitřního mzdového předpisu UK se v návaznosti na Opatření děkana č.6/2024 ustanovuje pracovní skupina a konzultační skupina. Obě v součinnosti s dalšími kompetentními fakultními orgány budou pracovat podle níže uvedeného harmonogramu. Za celý proces odpovídá a vede ho děkan fakulty.


  • Pracovní skupinu stanovím v tomto složení:
  • doc. ThLic. Jaroslav Brož, Th.D., S.S.L. (děkan)
  • tajemník vzešlý z výběrového řízení,
  • Ing. Eva Procházková (zastupující tajemnice, ekonomka),
  • doc. Mgr. Jakub Jinek, Dr. phil. (koordinátor pro hospodaření),
  • Mgr. Václav Sojka (asistent děkana).
  • Konzultační skupinu stanovím v tomto složení:
  • doc. ThLic. Jaroslav Brož, Th.D., S.S.L. (děkan, garant studijního programu Teologické nauky)
  • ThLic. Mgr. Lenka M. Demartini, PhD. (proděkanka pro pregraduální studium a pedagogickou činnost),
  • doc. PhDr. Martin Zlatohlávek, Ph.D. (proděkan pro doktorské studium a vědecko-pedagogické tituly),
  • doc. PhDr. Aleš Prázný, Ph.D. (proděkan pro vědu a zahraničí),
  • tajemník vzešlý z výběrového řízení,
  • Ing. Eva Procházková (zastupující tajemnice, ekonomka, vedoucí Ekonomického oddělení),
  • doc. ThLic. Josef Hřebík, Th.D., S.S.L. (vedoucí Katedry biblických věd a starých jazyků),
  • doc. Mgr. ThLic. Denisa Červenková, Th.D. (vedoucí Katedry systematické a pastorální teologie),
  • doc. Mgr. Jakub Jinek, Dr. phil. (koordinátor pro hospodaření, vedoucí Katedry filosofie a práva, garant studijního programu Filosofie a etika, Aplikovaná etika),
  • prof. PhDr. Vít Vlnas, Ph.D. (vedoucí Ústavu dějin křesťanského umění, garant studijního programu Dějiny křesťanského umění),
  • doc. PhDr. ThLic. Marek Šmíd, Ph.D. et Ph.D. (vedoucí Katedry církevních dějin a literární historie),
  • prof. PhLic. Vojtěch Novotný, Th.D. (garant studijního programu Katolická teologie),
  • PhDr. Petra Oulíková, Ph.D. (garant studijního programu Dějiny křesťanského umění),
  • doc. PhDr. Miloš Sládek, Ph.D. (garant studijního programu Dějiny evropské kultury),
  • prof. PhDr. Petr Kubín, Ph.D. et Th.D. (garant studijního programu Dějiny evropské kultury, Církevní a obecné dějiny),
  • Ing. Michaela Kristová (vedoucí Studijního oddělení),
  • Mgr. Kateřina Bajtlová (vedoucí Knihovny)
  • Mgr. Václav Sojka (asistent děkana).


Individuální podněty členů konzultační skupiny budou zaznamenávány a vypořádávány průběžně.

Konzultovány budou dále následující fakultní orgány:

  • Akademický senát,
  • odborové organizace.

Podle potřeby budou ad hoc zapojováni jednotliví poradci a spolupracovníci, zejména právní podpora.

  • Harmonogram a termíny

příprava první verze plánu 29. 10.–8. 12. 2024

zaslání podkladů konzultační skupině 9. 12. 2024

diskuse a oponentura v konzultační skupině 16. 12. 2024 (v rámci jednání RKD) dokončení druhé verze plánu 20. 12. 2024

případná jednání s RVH do 30. 4. 2025

zaslání plánu odborům 2. 5. 2025

projednání plánu s odbory 16. 5. 2025

závěrečná diskuse v RKD 19. 5. 2025

zapracování připomínek odborů a RKD 26. 5. 2025

rozhodnutí děkana 30. 5. 2025

zaslání podkladů senátu 2. 6. 2025

schválení rozpočtu na rok 2025 (do 16. 6. 2025)

lhůta pro realizaci rozhodnutí 16. 6.–1. 7. 2025

doc. ThLic. Jaroslav Brož, Th.D., S.S.L.

děkan