Odpověď na výsledky kontroly, přijatá opatření k nápravě

15.04.2024


Věc: Přijatá opatření k nápravě na základě výsledku kontroly na KTF

Na základě Vámi předaného Protokolu z kontroly na KTF ze dne 17. ledna 2024 a dopisu rektorky ze dne 1. února 2024 Vám sdělujeme informace o přijatých opatření ze strany KTF:

K bodu 1: Vnitřní předpisy, opatření děkana

Při tvorbě, schvalování a zveřejňování vnitřních předpisů se budeme řídit závěry kontroly v tomto bodě, zejména:

Při zveřejňování nově platných předpisů KTF budeme zveřejňovat jak úplná znění, tak i měněné části (změny).

S odborovou organizací budeme projednávat nově připravované předpisy, které se týkají zaměstnanců, pracovního prostředí a podmínek na pracovišti. V této věci již proběhla schůzka vedení KTF se zástupci oborů, aby se domluvil způsob a postupy projednávání.

K bodu 2: Finanční operace a účetnictví

V případě pracovních cest postupujeme nyní podle nového univerzitního postupu (OR 54/2023).

V případě oběhu dokladů připravujeme nové opatření děkana, které bude v souladu s pravidly univerzity. Nové opatření bude připravené do 30. 6. 2024 a termín platnosti předpokládáme v druhé polovině roku 2024.

Chybějící výroční zprávy o hospodaření doplníme na web fakulty do 30. 4. 2024.

Dokladovou inventuru fondů typu Fondu účelově určených prostředků jsme již za rok 2023 rozepsali dle výsledků kontroly – rozepsány zůstatky podle typů zdrojů financování.

K bodu 3: Studijní programy a 4: Školitelé a státní závěrečné zkoušky

Obecné závěry těchto bodů jsme již využili jako zpětnou vazbu pro zlepšení činnosti v této oblasti.


Thákurova 3, Praha 6, 160 00, IČO: 00216208, DIČ: CZ00216208tel: +420 220 244, dekanat@ktf.cuni.cz, www.ktf.cuni.cz


K bodu 5: Podmínky studijního programu Filosofie a etika

Od 1. 11. 2023 bylo studijní oddělení posíleno o dva úvazky. Celkově sice došlo k navýšení agendy studijního oddělení, ale pouze o takové povinnosti, které se časově a prostorově nekryjí se stávající činností, a proto můžedocházet k lepšímu využití kapacit v průběhu roku a lepší zastupitelnosti. Studijní oddělení bylo informováno, že v případě náhlého nárůstu agendy musí informovat nadřízeného a řešit situaci systematicky a nikoliv vynecháním nebo přeskočením některých postupů.

Nárůst počtu zapsaných studentů byla záležitost jednorázová. Nyní dochází ke stabilizaci počtu studentů, kteří ve studiu pokračují.

K bodu 6: Státní rigorózní zkoušky

Zaměstnanci byli instruováni, aby pečlivěji vedli protokoly o zkouškách.

K bodu 7: Organizační změny a pracovněprávní vztahy

Fakulta zjištění kontroly využije při případné příští organizační změně nebo úpravě pracovních smluv.

Dle požadavků rektorky jsme kontaktovali bezpečnostní odbor RUK. Dne 22. 2. 2024 se uskutečnila schůzka tajemníka KTF s Ing. Petrem Bulíčkem z bezpečnostního odboru RUK. Jednali jsme o bezpečnostních aspektech působení zaměstnanců jedné fakulty, kteří pracují i na jiné fakultě. Očekáváme informace z bezpečnostního odboru. Domníváme se, že by případné instrukce v této oblasti měly být upraveny do celouniverzitních předpisů.

Výpověď zaměstnanci (prof. Tomáš Petráček) – zaměstnanec podal žalobu na neplatnost výpovědi. Vedení KTF o průběhu tohoto sporu informuje přímo rektorku.

K bodu 8: Vykazování tvůrčí činnosti KTF

Problematiku vykazování výsledků jsme projednali s fakultní koordinátorkou OBD. Cílem je více kontrolovat a upozorňovat na nesrovnalosti akademické pracovníky včas. Předpokládáme, že kontrolní mechanismy na úrovni OBD by mohly mít mnohem větší efekt na univerzitní úrovni.

K bodu 9: Smlouvy o právním zastoupení

KTF nebude smlouvy o právním zastoupení v budoucnu uzavírat ústně. Jsme si vědomi kontrolou upozorňovaných rizik. Ústně uzavřená smlouva byla s ohledem na naléhavost tehdejší situace výjimkou.

Luděk Knorr tajemník fakulty